Monday , 20 November 2017
Traseul 23 August in Padina Popii

23 August in Peretele Padinei Popii este unul dintre cele mai frumoase trasee din zona Diana, foarte bine asigurat si cu stanca de buna calitate. Ca si dificultate, este un traseu mediu in Padina Popii si nu prezinta portiuni expuse. Pana acum am parcurs acest traseu de trei ori, dintre care o data iarna si pot spune ca de fiecare data a fost la fel de frumos. Poate fi escaladat in mare parte la liber, mai putin o bucata scurta din a treia lungime de coarda care, din cate am auzit, ar fi cam 7a+ la liber. Mai putin aceasta bucata, traseul are o portiune scurta cam pe la 6c bine asigurata, iar pasii ceilalti nu depasesc 6a+. Pentru cei dotati cu scarite, cotatia impusa este pe la 6+. Cotatia de clasic este 5A. Recomand cateva frienduri medii si 12 bucle echipate.

Acces: se urca la ref. Diana, iar de acolo in sus pe marcaj. Dupa ce trecem de Umarul Padinei Popii, urmeaza o scurta portiune descendenta, iar cand incepem sa urcam, vedem cam la 20m in stanga o mica grota de unde pleaca traseul nostru. Timp de acces 1h.10 – 1h.45 din Plaiul Foii.

LC1: plecam in stanga grotei pe o fisura cu doua pitoane. In partea de sus este bine sa avem un anneau pregatit cu care vom asigura dupa un tanc de stanca. Traversam putin dreapta si prindem un diedru superb cu stanca solida, asigurat bine. Regruparea se face la capatul diedrului, la cateva pitoane solidarizate.

LC2: Continuam cu o fisura bine asigurata si dupa 15 traversam putin stanga si dupa 3m pe o fata facila ajungem intr-o regrupare incomoda. Putin mai sus mai este un loc comod de regrupare, dar aceasta nu este amenajata. Iarna am regrupat acolo sus, dar aveam pitoane dupa mine.

LC3: plecam in sus pe o fisura usoara, apoi prindem 3-4 pitoane cu o bucata de artificial (la liber se spune ca ar fi cam 7a+, dar eu nu am incercat). Ajungem intr-o grota din care putem iesi pe prize cu un ramonaj larg, apoi o bavareza si o surplomba pe prize bune, pasaj cotat cu 6c la liber, sau la artificial cu multe pitoane. Dupa surplomba traversam 3m dreapta, trecem de o veche regrupare si continuam in sus pe o fisura foarte usoara pana la o regrupare comoda.

LC4: plecam usor dreapta pe o fisura foarte frumoasa si bine asigurata (unde mai putem suplimenta cu 1-2 frienduri medii). Dupa 20m iesim intr-o creasta secundara pe care o urmam spre dreapta. Regrupam comod la o zada mare.

LC5: continuam in sus cu asigurari rare, in teren faci. Regrupam in creasta finala a Padinei Popii.

Retragere: mai urcam putin si prindem un hatas spre stanga care ne scoate in Valcelul Trecatorii Fortate. Coboram pe acesta cam 10 minute si in capatul lui de jos gasim pitonul pentru primul rapel de 20m. Dupa acesta, mai prindem o regrupare pe valcel si facem al doilea rapel pana jos, in apropierea ref. Diana.

Alte variante de coborare ar fi rapel pe langa Hornul Ferestrei pe o linie special amenajata sau tot prin Valcelul Trecatorii Fortate, dar inainte de rapel, pe o brana ascendenat care ne scoate peste Turnul mic al Dianei in poteca marcata.

Nota: pentru escaladarea traseelor din zona este necesar sa achitati taxa catre Parcul National Piatra Craiului si sa luati legatura cu cei de la parc pentru a le cere acordul sa parcurgeti respectivul traseu.

Alpinismul si escalada sunt sporturi periculoase. Toate informatiile si schitele prezentate aici le veti utiliza pe propria raspundere, cunoscand riscurile la care va expuneti la parcurgerea unor trasee in teren alpin.