Monday , 22 January 2018
Venezuela – Jurnal de calatorie – spre Salto Angel

In toamna anului 2011 am fost intr-o excursie de o luna de zile in Venezuela. In cateva articole scurte, voi publica o parte din jurnal si fotografii.

Dupa ce am aterizat in Caracas, am terminat cu formalitatile si am iesit de pe aeroport. Peste 30 de grade si umiditate maxima. Greu de respirat. Imediat ne-au intampinat bisnitarii sa DSC_0376schimbam bani. Aici nu vrei sa schimbi la banca. Rata difera de la 4.5 la 8. La primul schimb la negru, am reusit sa scoatem 6, ceea ce am crezut noi ca este bine. La cateva minute dupa, cineva ne oferea deja 7.5…
Un autobuz local ne-a dus pana la Gato Negro, o statie de metrou cu reputatie dubioasa, iar de acolo in jumatate de ora eram la statia de autobuz. A durat ceva sa luam biletul, dar am reusit si ne-am suit in final in autobuz. Stiam ca e rece din cauza aerului conditionat, dar nimic nu ne putea pregati pentru ce avea sa urmeze. Asa un frig nu am mai indurat de multa vreme. Imi inghetau pe rand genunchii, picioarele, mainile, urechile. Intr-un final, pe la 6 dimineata, am ajuns in Ciudad Bolivar. Pe principiul primul venit, primul servit, am ales o companie de turism care avea sediul chiar in statia de autobuz. Acolo ne-am tocmit timp de doua ore si am scos un pret pe care noi l-am socotit bun… pentru un tur la Salto Angel, cea mai inalta cascada din lume. Turul era pentru 3 zile, doua nopti, plus inca o noapte in Ciudad Bolivar.
Prima zi in oras a fost dificila… somn mare, nu eram inca obisnuiti cu fusul orar, care este cu 7 ore si jumatate in urma fata de Romania. Nici cu mancarea nu prea ne-am orientat si am mancat toata ziua empanadas (chifle umplute cu salam si branza). Spre seara am observat papagalul de pe terasa, un tucan de toata frumosetea care era mascota hostelului.
A doua zi, dupa micul dejun, am plecat spre aeroport. Acolo am asteptat putin si ne-am urcat intr-un avion de agrement Cessna, nu maDSC_0383i lung de 6 metri. Eram 4 pasageri si pilotul. Pe la incheieturile avionului se scurgea rugina. Decolarea a fost usoara. In timpul zborului, peisajul s-s tot schimbat, de la campie cu putina vegetatie, la rau, lacuri, lagune, jungla si in final cascade si tepui. Dupa o ora de zbor, am aterizat in Canaima.
Acolo am fost preluati de ghidul Tony, care ne-a facut cunoscut programul pentru cele 3 zile.
In continuare, am mers la laguna Canaima, de unde se vedea o cascada superba. Nu imi venea insa sa intru in apa, nici picat cu ceara. Apa are o culoare rosiatica, de la ceva soluri din zona, iar la o adancime mai mare de 20cm, nici nu mai vezi picioarele. Dupa jumatate de ora, am reusit sa intru, dar cam cu frica si am iesit repede. Putin mai tarziu, am vazut ca un baiat se chinuia sa monteze un slackline in apa, cam la 50m de tarm, intre doi palmieri in apa. Decorul era superb, cu o cascada fabuloasa in spate. Am mers sa il ajut si sa incerc si eu linia. Am uitat si de apa rece, si de culoarea rosiatica.
Dupa ce am iesit din apa, ne-am grabit sa ajungem la masa. Prima masa a fost foarte consistenta, paste cu carne. A urmat o siesta de o ora si am luat o barca spre Salto Sapa. Intai am trecut insa pe la cascadele de la laguna, pe care le-am vazut de aproape. Pe partea cealalta a lagunei, am coborat din barca si am intrat pe o poteca destul de bine conturata. Dupa 10 minute am ajuns la o cascada in trepte, cu un volum mare de apa si cu un peisaj sDSC_0411uperb in spate. Am facut fotografii si am coborat prin jungla pana la un loc in care Tony ne-a spus sa lasam pe mal tot ce se poate uda si sa ii dam lui aparatele foto sa le duca. Am lasat ceva haine, dar eu nu i-am dat aparatul foto, ci l-am lasat in rucsac. Dupa ce a strans toate aparatele, a scapat sacosa pe pietre. A scos un zambet fortat, dar nu prea mai radea nimeni cu el.
In continuare am urmarit poteca si am intrat in spatele cascadei, pe un culoar ingust. Zgomotul apei era din ce in ce mai puternic, iar suflul cascadei, tot mai pronuntat. Pusesem deja husa de ploaie, dar la mijloc, era ca sub un dus cu apa la maxim. Un peisaj apocaliptic. Milioane de litri de apa care se scurg pe langa tine, la doar cativa centimetri… Iar zgomotul e mai puternic decat al unui avion cu reactie. Am renuntat si am fugit cei 200m ianpoi. Dupa inca doua tentative nereusite, am invelit rucsacul foto in pelerina de ploaie si am dat tentativa finala. La mijlocul cascadei, aveam impresia ca nu mai este aer, atat de puternic era suvoiul. In mod normal, nu as intra cu rucsacul foto sub dus pentru nimic in lume, dar in conditiile date, am intrat cu placere. Pe malul celalalt nu era o priveliste mult diferita de cea din partea cealalta, dar macar savurasem o experienta deosebita.
Dupa ce ne-am intors, a inceput sa picure. In scurt timp, picurii s-au transformat in ploaie torentiala si tot ce lasasem la uscat s-a udat. Ploua atat de tare, ca abia mai deosebeam poteca pe unde venisem. De multe ori, apa eraDSC_0499 DSC_0438 DSC_0435 pana la genunchi in locuri in care fusese uscat la venire. Fugeam cu rucsacul invelit in pelerina de ploaie. Coborarea a fost spectaculoasa, paseam printr-un rau care era aproape de genunchi si nu vedeam pe ce calcam. In fata eram noi si doi venezueleni, amandoi numiti Eduardo, tata si fiu. Vorbeau bine engleza, asa ca ne-am imprietenit destul de repede cu ei.
Ajunsi la barca, am mai asteptat inca 20 de minute in ploaie torentiala pana a ajuns si restul grupului, care era in mod evident mai lent… Doua englezoaice, cele care au fost in avion cu noi la venire, dictau ritmul.
Barcagiul a zis sa vada cum stam cu adrenalina, asa ca a gonit fullDSC_0568 DSC_0663 DSC_0646 DSC_0618 DSC_0604 throttle spre prima cascada si la distanta minima inaintea coliziunii, a virat dreapta. Tipam toti ca in roller coaster si ploua de nu iti vedeai degetele de la mana :) )))DSC_0671 DSC_0679

One comment

1. Navigand pe netul in limba romana uite ca am aflat pe saitul dumeavoastra.
    Nu pot sa nu remarc ca sunt placut surprins de calitatea
    informatiilor de pe acest sait si va urez cat mai mult succes!