Thursday , 24 August 2017
Inapoi in India, 2010

2 Noiembrie 2010

În sfârșit zborul spre Bangalore. Dimineață ne trezim în India. Scăpăm repede de formalități și luăm autobuzul spre stația principală. Prima ploaie… sper să nu o țină mult așa.Din stația principală, primul autobuz spre Hospet pleacă în câteva minute, adică la 6. Ne suim in el și la drum…

Ploaia nu pare să se oprească. Încep să citesc din Lonely planet, se pare că poate să fie încă muson. Pe drum oprim să mâncăm. Îmi iau o dosa și ceai, iar Ceașcă face la fel ca mine. Ceilalți declară mediul insalubru și preferă foametea.

La jumatatea drumului, autobuzul dă semne de oboseală. Se pare că a pierdut ulei. Șoferul încearcă să îl repare, dar îl trage în șanț în nămol moale și se afundă cu totul. Imediat ne face semn să luăm bagajele, oprește primul autobuz și suntem iar la drum. Drumul e tot mai aglomerat și mai accidentat. Pe la 4 ajungem în Hospet. Suntem foarte obosiți. Facem rost de bani de la atm și luăm prima ricșă spre Hampi. 5 cu bagaje într-o ricșă. Soferul e obișnuit, așa că nu comentează. Chiar înainte să ajungem la barcă, ne întâlnim cu Mardale. Știa ca urmeaza sa ne vedem si se astepta sa ne intalnim acolo. Vorbim cam jumatate de ora cu el, dar somnul ne mana spre Goan Corner. Asa ca luam prima barca, traversam si dupa aia prin namol pana la Goan Corner unde ne asteapta Sharmilla. Bucurie mare ca ne-am revazul, dar somnul ma obliga sa ma retrag. Incerc un paneer butter masala care e extraordinar… poate putin spicy, dar fantastic. Nu am cerut spicy, dar a fost la limita. Ceasca a cerut spicy si abia se poate manca. O sa avem nevoie de cateva zile sa ne invatam, ca asa e in India.

Bungalow-ul e superb si are un hamac in fata, asa ca nu o sa ma plictisesc. In fata stau Andreea si Bogdan, iar in dreapta au bungalow-ul Ceasca si Tomi.

Patul e putin umed de la atata ploaie, ca se pare ca ploua destul de mult. E un ciclon venit din Filipine, unde a fost un cutremur puternic. Mi se pare ca sunt si ceva tantari, dar e imposibil, ca doar ma aflu sub plasa de tantari.

3 Noiembrie

De dimineata ne trezim la 7 si luam micul dejun. Eu mananc muesli, cel mai bun si mai mare muesli pe care l-am vazut. Inchiriem 2 saltele si plecam la bolovani.

Pe primul platou ne oprim la traseele de incalzire. Am mai facut traseele de aici, dar sunt foarte frumoase. Dupa incalzire, gasim o problema faina, cam 6C la care muncim toti mai bine de jumatate de ora. Solutia este un acrosaj cu calcaiul drept deasupra mainii si pendul spre stanga. Si mie si lui Ceasca ni se pune un carcel, dar facem problema. Dupa incalzire mergem la Sun Sloper. Nu am inca piele suficienta pe degete, asa ca nu fortez.

Seara, dupa ce ma pun in pat sa ma culc, descopar de ce aveam tantari. Deasupra capului, este o taietura in plasa de tantari de marimea unei mingi de baschet. Improvizez niste ata si o cos si innod. Orice, numai sa nu mai am tantari. Vanez cei 20 de netrebnici plini de sange si ma culc in sfarsit. Patul e tot umed si miroase putin a mucegai. Ploua iarasi. Bacovia.

Dupa pranz ne intoarcem la Goan Corner si intrebam daca se poate trece apa. Sharmilla ne spune ca apa e crescuta tare si are mult namol, asa ca e mai bine sa nu o trecem cu piciorul. Dar noi suntem incapatanati. Eu cunosc drumul si o iau inainte, iar Tomi si Ceasca ma urmeaza. Dupa ceva namol, ajungem la rau. Recunosc imediat locul de trecut. Apa nu e chiar asa mare. Ceasca trece primul, Tomi al doilea, iar eu al treilea. Oricum, unde apa era inainte pana la genunchi, acum e pana la piept. Spre final gasim niste pietre alunecoase. Pasez rucsacul la mal si imediat dupa asta alunec ca in desene animate. Ajunsi la mal, ne uscam si plecam spre Ghat. Drumul e presarat de pericole de culoare maronie, bine mascate in vegetatie. Ceasca ma striga din spate ca tocmai a calcat. Tomi vede ca are si el urme de lupta pe papuc. Incep sa rad. Cand ma uit in jos, constat ca ma aflu si eu cu ambele picioare intr-unul. Ajungem la Ghat si ne spalam in rau. A fost dificil, dar a meritat sa scutim cei 10 centi.

In oras, recunosc toate locurile. Ne oprim la croitorie si ne luam haine pentru catarat. Pantalonii sunt 2 dolari, camasile, 3. Pe strada principala, ne plimbam putin in recunoastere, facem poze unor copii care se tin dupa noi si ne oprim sa mancam o dosa. Este foarte buna, iar ceaiul este si el excelent…

Inapoi in India.

Egg boulder si un curcubeu superb.