Sunday , 25 June 2017
Antigua – Guatemala, jurnal de calatorie

In sfarsit s-a facut ora de plecare. Este 24 Noiembrie, 3 si jumatate dimineata. Taxiul ajunge la timp si aflu ca pe drum mai asteptau doua fete se plece la aeroport. Odata urcat, o recunosc pe Iuliana, se duce si ea la aeroport sa plece inapoi in Franta. Asa ca vine cu noi. In cateva minute vine si Tori si plecam usurel spre aeroport. La un moment dat, Tori anunta ca a vazut un mistret urias. Suntem in zona Caro, pe Barbu Vacarescu. Pare sa fi baut ceva puternic. Totusi, rapid ne convingem ca nu aiurea. Un mistret urias, mai mare de 200kg, se plimba fumos pe bulevard. Anunt la 112, dar nu cred ca poate cineva sa ma ia in serios. Era aproape cat un stat de om, cu o coama impresionanta.

Curand ne trezim la aeroport, facem check-in-ul si ajungem la poarta. Zborurile merg ata, pe ruta Amsterdam – Panama City – Guatemala. Odata ajunsi, facem formalitatile rapid si in 10 minute de la aterizare suntem afara din aeroport, cautand un taxi spre Antigua. Rezolv rapid, ocazie cu care imi dau seama ca nu am uitat deloc spaniola, chiar ma descurc binisor.
Soferul se numeste Alexandro si nu duce cu viteze ametitoare intr-o Toyota Yaris. Ajunsi in Antigua, cautam putin un hotel si pana la urma ne hotaram sa stam la Dona Luisa, un loc foarte placut, dar putin piperat.
Somnul nu avea cum sa fie foarte bun, dupa atata drum si o asemenea diferenta de fus orar. Tori a simtit chiar si cutremurul. Eu nu.
Urmeaza sa aflu de dimineata ca suntem intr-un oras colonial, perfect conservat, declarat sit UNESCO inca din 1979 si inconjurat de vulcani activi. Da, inconjurat de vulcani activi, care arunca lava, lapili, cenusa, foc si provoaca des cutremure.
Dis de dimineata dam o tura rapida prin oras, mancam ceva si hotaram sa ne mutam la Posada Refugio, un loc mai ieftin, dar nu la fel de curat ca primul. Prima zi e de aclimatizare, invatam orasul, descoperim fructe si mancaruri, gasim piata de artefacte. O zi placuta si calda.
A doua zi, la 6 dimineata plecam spre Volcan Pacaya, un vulcan activ care erupe la fiecare cativa ani, aruncand lava si lapili. Raurile de lava se scurc in mai multe locuri pe pantele sale.
Desi vremea e cam peste tot frumoasa, vulcanul are o caciula groasa de nori si ceata. Asa ca facem un trek de 3 ore prin ceata si ajungem la final la un camp de lava destul de calda. Din pacate, acum nu mai are coloarea rosie. Trebuie sa fii norocos sa prinzi locul chiar dupa o eruptie. Ultima a fost in 2012. Probabil ca se pregateste de inca o tura.
Vizavi, vulcanul Fuego erupe violent, iar fenomenul poate fi vazut de pe Acatenango, un trek de doua zile.
Revenim, culeg cateva bucati de lava si revenim la masina, apoi in Antigua.
In oras, nu pot sa nu pomenesc de piata centrala, parcul central si cateva cladiri istorice de acolo. Toate sunt bine conservate, foarte frumoase si curate. Restul caselor sunt vopsite in culori vii, foarte atragatoare. Pe strazi, localnicii maya vand suveniruri si tesaturi traditionale. In piata de suveniruri, sute de localnici vand de asemenea aceleasi masti, suveniruri de jad si alte minunatii. Bineinteles ca am luat o mica mostra de jad pe care vreau sa o inramez cand ma intorc acasa. Va fi un suvenir frumos care o sa imi aminteasca de asa locuri placute.
Si nu as putea sa nu pomenesc de cafeneaua pe care am descoperit-o. Aveau cateva tipuri guatemaleze de cafea, toate foarte bune… prajite si rasnite in aceeasi zi… si valorificate intr-un espresso ca la carte. Arome pe care nu le-am mai regasit la nicio cafea pe care am mai degustat-o. Si ma refer aici la note de migdale, de flori si fructe, aciditati mici si medii… erau cafele din Antigua, Coban, Huehuetenango si San Pedro…